bila aku diuji lagi…

aku sedih….

aku tension….

aku tak tenangg…

jiwa kacau …

nak tdo tak boleh…

asyik memikirkannya…

sllu aku bertanya… knp aku jadi mcm ni…

knp… kenapa… kenapa … knp… knp!!!!!!!

knp sume ni mesti jadi mcm ni…

konflik sana sini…

sampai daa tak boleh terimaa….

sampai rasa sgt tertekan…

barulah aku igt tuhan…

igt nak mintak tolong kat tuhan…

sekian lama minta petunjuk br laa aku sedar….

rupanya ujian tu utk mengingatkan aku….

yg telah lupaa kepadaNya…

kini aku bersyukur… tuhan sebenarnya masih syg pada aku…

astaghfirullah…

astaghfirullah….

8 thoughts on “bila aku diuji lagi…

  1. bersabarla faeiz.
    memang kadang2 dugaan yang datang sebenarnya menguji kita.
    kadang2 kita terlupa jugak padaNya.
    jgn terlalu rase tertekan. apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.
    apa yang pasti, ada yang sentiasa mendengar luahan hati kita.

  2. ketenangan yg plg nyata….. bila kita bersujud pdNYa…. kn? bila bc ntry ni, aku pun tersedar kdg kala aku lalai smpai lupa pdNYa…… thanks kawan kerana mengingatkan… n jgn sedih2 lg pasni.

  3. igt ketentuan takdir.. dugaan n cabaran mematangkan manusia.. setiap yg berlaku adew hikmahnyew.. redha~

    1. sebgai muslim… sy takkan putus asa dgn rahmat Allah…
      tetap akan berusaha, berdoa, dan bertawakkal dalam menghadapi
      dugaan yg datang. sy sgt lemah… tuhan laa yg menguatkan.
      sy sgt tak berdaya… tuhan laa yg bantu.
      tuhann… bantu la aku kali ni….
      Amin~~

Leave a comment